torsdag 1 december 2011

Aligator Farm


Albino aligatorer
Det kryllade av dem...
Förmiddagen tillbringade jag på St Augustine Outlet (den på andra sidan motorvägen). Där fanns ju helt andra affärer, det kändes bra att åka dit trots att jag inte visste hur... På väg hem fick jag ett meddelande från Kim Coleman att hon hade eftermiddagen fri och om jag ville se något mer kunde hon visa mig detta. (Jag hade planerat eftermiddagen vid poolen men med ett sådant erbjudande...) Jag ringde upp och vi kom överens om att träffas för att åka till St Augustine Aligator Farm. Sedan tog hon mig till en gameldags hamburgerbar "Sonic" en sådan som jag bara sett på film, en drive-in bar där de kommer ut åkandes på rullskridskor och där det spelas 50-60-tals musik.
Fågelparken
Stjärnan är nu "stoppad"
När jag kom hem igen satte jag mig vid datorn och upptäckte att jag skulle ha åkt hem 19.23. Ajajaj vad gör man då när klockan är 19.28? Ronald hjälpte mig att ringa flygbolaget men de hade inga uppgifter på att jag skulle ha åkt med. Jag skickade ett mail till resebyrån i Sverige och bad om hjälp. Vi tittade lite på vad en enkelbiljett skulle kosta och det var allt mellan $700 till $2185. Jag ställde klockan på ringning mitt i natten (8.00 svensk tid) och ringde resebyrån. De lyckades fixa en ny biljett till 13.46 nästa dag. Sen kunde jag sova gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar