lördag 3 december 2011

Hemma, igen!

Vart är resten av mitt bagage?
Kvar i Newark?
Ja, det blev en resa med blandade äventyr kan man säga. Förseningen i Jacksonville gjorde att jag fick rusa till bussen i Newark för att transporteras till Terminal C (vi kom in till Terminal A). Om jag inte hade checkat in den lilla resväskan hade jag förmodligen missat mitt plan för det var ett litet plan så alla väskor placerades i bagageutrymmet. De andra fick snällt stå och vänta på sitt. Jag hann precis med bussen, den gick 17.04. Väl framme vid Terminal C så skulle jag till Gate C82 så det var till att rusa vidare, mitt plan skulle avgå 17.21. När jag kom farandes frågades efter mitt efternamn och jag får gå ombord som näst sist. Planet lyfte enligt tidtabell.


Wow, en eloge till flygbolaget!
Skönt att allt löste sig till slut! Men så var ju frågan: Hann mitt bagage med? Vi kom fram till Arlanda 6.15 istället för 7.30. När vi väntade på vårt bagage gissade jag att mitt inte hunnit med. Allt bagage var framme men inte mitt (och några få andras). Vi gick till servicedisken och fick veta att det skulle komma en laddning till med bagage. Men utsikterna att mitt bagage skulle vara med var ju minimal, trodde jag.

Det blev inte mycket sova på planet så jag tog en taxi hem. Usch, vilka priser! När jag kom hem möttes jag av min inneboende som höll på att packa för att flytta in i sin lägenhet idag. Jag trodde hon skulle stanna hela december. 

Klockan 10 gick jag och lade mig och sov några timmar. Jag har tvättat 2 maskiner med tvätt och det är torkat och klart nu. Så har jag julpyntat i fönstren. Adventsljusstakarna i köket och i vardagsrummet är på plats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar